5:2 Hungerkontroll

 

5:2 Hungerkontroll finns på

AppStore och Google Play!

5:2 appstore
5:2 google play
5:2 itunes

5:2 Hungerkontroll - ett nytt sätt att fasta

 

Ann-Marie Brömvik hjälper människor att leva ett hälsosammare liv med coachingappen 5:2 Hungerkontroll. Hon skakar om uppfattningen om vad som är möjligt vad gäller fasta och viktminskning. I februari 2014 lanserade Ann-Marie Brömvik en engelsk och en svensk version av 5:2 Hungerkontroll.

 

I 5:2 Hungerkontroll använder Ann-Marie Brömvik enkel hypnosteknik för att omforma användarens undermedvetna till att uppleva att magen är påtagligt full under fastan, som om man faktiskt har ätit en måltid varje gång man använder tekniken. Användaren vet att hen inte har ätit, men med anledning av den hypnotiska suggestionen, svarar kroppen som om den hade ätit. Så, man äter mindre och följer kalori-intaget utan att känna att man missar något.

 

Den lättanvända appen, som släpptes i februari 2014, guidar användaren genom en psykologisk installation av hungerkontroll-tekniken. Den säkerställer att man äter mindre under halvfastan, mellan måltiderna och samtidigt känner sig helt belåten.

 

I ett nyligen utfört test var 8 av 10 nöjda med resultatet.

Undersökningen gjordes på kvinnor och män i Sverige mellan åldrarna 39 och 54 under hösten 2013. Bland deltagarna var vissa nybörjare medan andra redan höll på med 5:2.

Det här säger några i testpanelen som provat:

 

Helene

"Jag lyssnade en gång och för mig fungerade det direkt. Jag lyckas hålla hungern borta 2-3 timmar varje gång jag använder tekniken. Det är lika lätt att få bort hungern varje gång. Fantastiskt att jag besitter förmågan att styra över min hunger!"

 

Betyg: 5/5 stjärnor

Margareta

"Tekniken fungerade tämligen på en gång och jag märker att det räcker att jag tänker på det för att det ska fungera. Jag vet med mig att jag är ganska lätt att suggerera och tyckte inte att det var svårt.

Redan efter någon dag satt tankesättet och sedan märkte jag ju att det fungerade i verkligheten vilket stärkte helhten.

För det mesta räckte det att utföra tekniken en gång och räckte fram till att jag åt min soppa på kvällen. Jag brukar vara känslig för lågt blodsocker och familjen fasade för hur det skulle gå. Men även dom var överväldigade över att jag inte bröt ihop i surhet eller fick huvudvärk av fastan."

Betyg: 5/5 stjärnor

5:2 - dieten

 

Dom flesta har nog fram till idag hört talas om 5:2, även kallat 5:2 dieten/metoden/halvfastan.

Många världen över talar sig varma om hur fastan har förändrat deras liv till det bättre inom

många områden.

Men vad är det egentligen och vad innebär det att halvfasta? Hälsoeffekterna sägs vara många,

viktnedgången stabil och varaktig. Det låter ibland lite för bra för att vara sant. Kan något så enkelt

som att halvfasta två dagar i veckan göra så stor skillnad i våra liv?

5:2 dieten vs klassisk diet

 

  • Du är flexibel och fastar dom dagarna som passar dig, din dagsform och schema bäst.
  • Du fastar men du svälter inte utan får äta och dricka.
  • 5 dagar i veckan äter du normalt, inga maträtter är förbjudna, men överkompensera inte.
  • Du går ner i vikt men behåller proportionellt mycket muskler.
  • Hälsoeffekterna är många och långsiktiga.
  • Metoden är en hållbar strategi för ett friskt och långt liv.

 

Detta påverkar 5:2 dieten

 

  • Cancerrisken
  • Insulin-nivåerna
  • Diabetes
  • Hjärta och kärl
  • Demens
  • Humöret
  • IGF-1 tillväxtfaktor

 

Under fastans dygn sker stora förändringar i kroppen.

[Läs mer om hur kroppen påverkas...]

Hypnoteket 2014 © All Rights Reserved